یکه‌تازی موتورهای سنگین در اهواز

اهواز و مشکلات و معضلات خاصش بر گوش ها آشنا است و چند ماهی است در کوچه‌ها و خیابان های این کلان‌شهر مردم شاهد مانور جمعی اشخاصی با تیپ‌های نامتعارف و خاص بر ترک موتورهای سنگین و درشت پیکر و یکه‌تازی و نافرمانی‌های مدنی آنها می‌باشند.

دستورالعمل شاک (شورای امنیت ملی) با تشخیص اینکه چه دستگاه هایی مجاز به تردد هستند : موتورهای بالاتر از ۲۵۰ سی سی آنهم با داشتن اصالت و برگه سبز صرفا در پیست مسابقات مجاز به تردد هستند و در آن تاکید شده است ورزشکاران برای انتقال موتورهای بالاتر از ۲۵۰ سی سی می‌بایست از طریق یدک‌کش به محل مسابقات منتقل گردند که متاسفانه مشاهده گردیده چندین نفر از دارندگان این موتورها با کد ورزشی در سطح شهر جولان داده و کلیپ های آن را در صفحات مجازی منتشر می‌کنند.

تصویر تیپ‌های خاص و موتورهای قاچاق سنگین ، تصوری از شخصیت های خفنی بر اذهان القا می‌کند که شاید مخوف بودن آنها بدور از واقعیت نباشد.از این جهت سوال انگیز است که: چرا دارندگان این موتورهای عجیب و غریب خلاف مصوب و بخشنامه (شاک) شورای امنیت کشور مبنی بر منع تردد موتورهای بالاتر از ۲۵۰ سی سی ، در خیابانها تردد کرده و با هویت های آشنا و آشکار خود در صفحات مجازی خودنمایی می‌کنند؟

حرکات پرمخاطره درسطح شهر ، سرعت عیرمجازوایجاد رعب وحشت و آلودگی صوتی ، برهم زدن نظم عمومی ، سواستفاده از عناوین ورزشی وسازمانی ، ترویج موتورهای قاچاق وبی اصالت و در نهایت خروج ارز از طریق خریدوفروش موتورهای قاچاق ، ایجاد ناامنی و ایمن در نبود بیمه ، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ، ایجاد محل های پاتوق و مکان های ناامن که منجر به آسیب های جبران ناپذیر اجتماعی و فرصت‌های ورزشی که تبدیل به تهدید خواهد شد از جمله مواردی است که می‌بایست دستگاه های متولی نسبت به آن حساسیت‌های بیشتر به کار گمارند.
سجاد زمانپور

WhatsAppTelegramTwitter

درباره ی soheila bavari

مطلب پیشنهادی

سفر از سفره خانوار ها رنگ باخته است/یک سفر استانی برای هر خانواده ۶۰ میلیون تومان هزینه دارد

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با بیان اینکه یک سفر استانی بالغ بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *