«هیچکدام از وعده‌ها عملی نشد»/ تاکسی‌های برقی تهران فقط نمایشی برای انتخابات بود؟

راننده تاکسی‌های برقی در تهران نسبت به عملکرد شهرداری، شورای شهر و تاکسیرانی اعتراض دارند، آن‌ها معتقدند هیچکدام از وعده‌هایی که شهردار تهران موقع خریدن این خودروها به آن‌ها داده برآورده نشده است.

برای کلانشهرهایی مانند تهران که با مشکل تجمع آلاینده‌ها و آلودگی هوا مواجه هستند برخورداری از حمل و نقل عمومی یک نعمت محسوب می‌شود؛ مترو، اتوبوس و تاکسی می‌تواند بخش بزرگی از سفرهای درون شهری را به دوش بگیرد تا استفاده از وسیله نقلیه شخصی کاهش پیدا کند، به‌ویژه اگر اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر از سوخت پاک استفاده کنند بخش قابل توجهی از مشکلات آلودگی برطرف می‌شود.از این منظر خدمات رسانی به شهروندان با تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی همیشه یک راه حل است، البته اگر از این وسایل حمل و نقل عمومی به‌شکل انبوه در شهر استفاده شود، این‌که از تعداد محدودی اتوبوس و تاکسی برقی فقط برای کارنامه‌سازی مدیران شهری در زمان محدود رونمایی شود دردی از در آلودگی هوای تهران برطرف نمی‌کند.

در جریان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بود که علیرضا زاکانی، شهردار تهران با یکی از همین محدود تاکسی‌های برقی وارد صداوسیما شد تا در مناظره‌ها شرکت کند، اقدامی که به‌طور مشخص برای نمایش کارنامه مدیریت شهری خود بود، اما حالا با وجود این‌که چند ماهی از جریان انتخابات گذشته رانندگان همان تاکسی‌های برقی که زاکانی را به مناظره‌ها رساندند نسبت به عملکرد او اعتراض دارند، البته اعتراض آن‌ها فقط متوجه شهردار تهران نیست، شورای شهر و تاکسیرانی تهران هم نتوانسته‌اند خواسته همین تعداد محدود راننده تاکسی برقی در شهر تهران را برآورده کنند، طوری‌که آن‌ها مدتی قبل دست به تجمع زدند تا شاید صدایی از آن‌ها شنیده شود.

هیچکدام از وعده‌ها عمل نشد/ معطلی چهار ساعته برای هربار شارژ خودرو
یکی از همین رانندها به خبرنگار خبرآنلاین می‌گوید: «از خود تاکسی‌هایی که داریم راضی هستیم اما از وعده‌های عمل نشده‌ احساس خستگی می‌کنیم، شهرداری تهران، شورای شهر و تاکسیرانی به هیچکدام از وعده‌هایی که به ما دادند عمل نکردند.»

او ادامه می‌دهد: «زمانی‌که ما این تاکسی‌ها را گرفتیم قرار بود دویست میلیون وام بلاعوض بدهند که ندادند، از قرار بود برای اسقاط کردن تاکسی‌های قبلی مبلغی در حدود ۲۱۰ میلیون تومان به هر راننده تاکسی بدهند که بعد از مدتی گفتند بیشتر از ۱۳۰ میلیون نمی‌دهند، اما همین ۱۳۰ میلوین هم هنوز پرداخت نکرده‌اند.»

این راننده تاکسی برقی می‌گوید: «قرار بود پیمایش ماشین با هر بار شارژ کردن ۴۰۰ کیلومتر باشد که الان ۳۰۰ کیلومتر است، از طرفی در تهران ۱۵ جایگاه برای شارژ مجدد خودرو وجود دارد که فقط ۴ جایگاه آن خدمات‌رسانی دارند، ما هرجای شهر باشیم برای شارژ خودرو باید خودمان را به این جایگاه‌ها برسانیم برای همین برای هربار شارژ گرفتن حدود چهار ساعت از وقت‌مان گرفته می‌شود.»
او ادامه می‌دهد: «قرار بود برای این‌که ما بتوانیم از برق خانه خودروها را شارژ کنیم تعرفه برق خانه راننده تاکسی‌های برقی را با تعرفه کشاورزی محاسبه کنند که از این وعده هم خبری نشد، اگر قرار باشد با همین تعرفه خودروها در خانه شارژ کنیم پول برق زیادی باید پرداخت کنیم، ضمن این‌که کنتورها ضعیف هستند و نمی‌توانند جریان مورد نیاز برای شارژ کردن خودروها را تحمل کنند، قرار بود برای این کنتورها هم کاری انجام شود که بازهم خبری از آن نیست.»

آوردن امکانات بدون زیرساخت
درباره اعتراض راننگان تاکسی برقی در تهران، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر به ایرنا گفته که:«درخواست ما از شهرداری این است تا با همراهی بیشتر با رانندگان تاکسی، امکانات بیشتری در اختیار آنان قرار بگیرد. قرار است بزودی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارشی را درباره وضعیت خدمات رسانی تاکسی‌های برقی به شورا ارایه کند که ما نیز موضوع را بررسی خواهیم کرد. همزمان با ایجاد امکانات شهری، باید زیرساخت‌های آن نیز فراهم شود تا مشکلی برای شهروندان و استفاده کنندگان از این امکانات ایجاد نشود.»

درباره ی soheila bavari

مطلب پیشنهادی

پیام مدیر عامل شركت بهره برداری نفت و گاز مارون به مناسبت هفته دفاع مقدس

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون جمعه ۳۰ شهریور طی پیامی ضمن تبریک سالروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *